Informatie/CV voorbeeld callcenter medewerker

CV voorbeeld callcenter medewerker

Telefonisch vragen beantwoorden, oplossingen zoeken voor problemen of producten verkopen kunnen een van je taken zijn als je werkzaam bent als callcenter medewerker. Handig om te weten is dat er verschillende soorten callcenter functies zijn. Zo kun je namelijk werken als inbound callcenter medewerker. In deze functie beantwoord je binnenkomende oproepen en zorg je ervoor dat klantvragen worden beantwoord of problemen worden opgelost. Je kunt er ook voor kiezen om te gaan werken als outbound callcenter medewerker. Hierbij ben jij degene die potentiële klanten belt om via de telefoon producten of diensten te verkopen.

Een callcenter medewerker wordt ook wel een klantenservice of helpdeskmedewerker genoemd. Meestal ontvang je een belscript die je van tevoren moet doornemen. Het belscript neemt je mee in een standaardgesprek zodat je weet wat je wel en wat je niet kunt zeggen. Nadat je een gesprek hebt afgerond, zul je alle gegevens moeten registreren in het computersysteem dat door jouw callcenter gebruikt wordt.

Welke producten je verkoopt of welke vragen je beantwoordt, hangt af van het bedrijf waarvoor je werkt. Zo kun je werken bij een verzekeringsmaatschappij, een internetprovider of bij de overheid.

Personalia

Een goede introductie is in je baan als callcenter medewerker net zoveel waard als op je cv. Start je cv dus met het noemen van je naam. Daarnaast vermeld je in je personalia ook je adres, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres. Een ander onderdeel dat interessant kan zijn voor op je klantenservice medewerkers cv is bijvoorbeeld het verwijzen naar je LinkedIn-profiel. Recruiters kunnen op je online profiel meer achtergrondinformatie vinden en reviews lezen van leidinggevenden en collega’s.

Personalia

Naam: Jaime Gerritsen

Adres: Diemerkade 1, 1111 AA Diemen

Telefoonnummer: 0612345678

E-mailadres: jaimegerritsen@email.nl

Geboortedatum: 4 augustus 2000

LinkedIn: www.linkedin.com/jaimegerritsen

Persoonlijk profiel

Jouw callcenter medewerkers cv is je eerste contactmoment met een toekomstige werkgever. Hoe aantrekkelijker je cv eruit ziet, hoe eerder iemand geneigd is deze te lezen. Een van de manieren om jouw curriculum vitae op te laten vallen, is door een persoonlijk profiel toe te voegen. Zo krijgt de recruiter meer inzicht in de persoon achter het cv. In een aantal zinnen vertel je wat over je persoonlijkheid, hoe je werkt en wat je ambities zijn. Probeer clichés zoveel mogelijk te vermijden en schrijf een originele binnenkomer.

Persoonlijk profiel

Voor elk probleem bestaat een oplossing. Geen voor de hand liggende oplossing binnen handbereik? Door de juiste toon en met een goede dosis empathie zorg ik ervoor dat klanten aan de andere kant van de lijn toch met een tevreden gevoel ophangen. Mijn callcenter medewerkers skills wil in ik de nabije toekomst graag overbrengen op nieuwe medewerkers. Zo staan we samen voor service van topkwaliteit.

Opleidingen en cursussen

Wil je callcenter medewerker of klantenservice medewerker worden dan hoef je geen specifieke opleiding te hebben gevolgd. Veelal worden er interne cursussen en trainingen gegeven om je in te werken. Daarom is deze baan ook bij uitstek geschikt voor scholieren en studenten. Hoewel er geen callcenteropleiding bestaat, is het wel aan te raden je afgeronde opleidingen of cursussen te benoemen op je cv. Zo toon je aan dat je een doorzetter bent want je hebt je diploma behaald. Een van de eigenschappen die goed van pas komt als je aan de slag gaat bij de klantenservice.

Opleidingen

September 2012 – juni 2017 Havo, OS Diemen, Diemen

Cursussen

2018 Callcenter medewerker

Werkervaring

Heb je weinig tot geen werkervaring als callcenter medewerker? Kijk naar andere functies die je hebt vervuld die wellicht relevant zijn om op te nemen op je klantenservice medewerkers cv. Denk hierbij aan banen die laten zien dat je klantgericht werkt, goed kunt omgaan met mensen en dat je oplossingsgericht in het leven staat. Voorbeelden zijn werken in een winkel als verkoopmedewerker of kassière, administratieve functies zoals administratief medewerker of secretaresse, en bijvoorbeeld als vrijwilliger in een verzorgingshuis.

Werkervaring

Oktober 2018 – heden Callcenter medewerker, Innosense, Diemen

In de functie van callcenter medewerker werk ik fulltime op de afdeling chauffeurssupport. Mijn belangrijkste taak is het vinden van een oplossing voor elk probleem. Daarnaast streef ik ernaar om het servicelevel optimaal te houden. Verdere taken zijn:

  • Bewaken van kwaliteit en stiptheid van leveringen
  • Vragen, opmerkingen en klachten afhandelen
  • Afspraken inplannen, annuleringen of tijdwijzigingen doorgeven

Augustus 2017 – september 2018 Technisch medewerker, Telefoonhuys, Diemen

Als technisch medewerker bij een telefoonwinkel was ik verantwoordelijk voor het ontvangen, registreren en beoordelen van technische vraagstukken en storingen van klanten. Daarnaast waren mijn taken:

  • Zo goed mogelijk oplossen van vraagstukken en storingen
  • Plannen en coördineren van uit te voeren werkzaamheden en afspraken
  • Analyseren van uitgevoerde werkzaamheden en terugkoppelen naar klanten

Tip

ga je solliciteren op een functie als helpdeskmedewerker bij een callcenter? Je biedt dan telefonische ondersteuning aan klanten met technische vragen en is het slim om ook je technische werkervaring op te nemen op je cv. Bijvoorbeeld een baan als technisch medewerker bij een ICT-winkel, een telefoonwinkel of een softwareleverancier.

Vaardigheden en eigenschappen

Een goede telefoonstem is uiteraard een van de meest belangrijke eigenschappen waarover je als callcenter medewerker moet beschikken. Klanten aan de andere kant van de lijn moeten je goed kunnen verstaan en je moet duidelijk Nederlands kunnen spreken. Ook zul je oplossingsgericht moeten zijn en klantvriendelijk. Het is een goed idee om goed te kijken naar de vacaturetekst en daarop je cv aan te passen zodat de lezer de gevraagde vaardigheden en eigenschappen terug kan lezen in je sollicitatie.

Vaardigheden

  • Communicatieve vaardigheden – zeer goed
  • Analytische vaardigheden – zeer goed
  • Bekend met verschillende telefoonsoftware– zeer goed

Eigenschappen

  • Goed kunnen luisteren
  • Oplossingsgericht
  • Overtuigingskracht

Talen

Spreek je meerdere talen? Dan heb je als callcenter medewerker een streepje voor en kun je werken op de internationale afdeling van een callcenter. Omschrijf duidelijk op je curriculum vitae welke talen je spreekt en op welk niveau.

Talen

Nederlands – moedertaal

Engels – vloeiend

Frans - goed

Lay-out van je callcenter medewerkers cv

Je hebt maar een paar seconden voordat een recruiter of werkgever besluit om jouw cv te houden of weg te gooien. De lay-out van je cv en de leesbaarheid zijn hierbij twee essentiële onderdelen. Door gebruik te maken van koppen, titels, opsommingstekens en voldoende witruimte creëer je overzicht in je document waardoor deze fijner wegleest. Zorg er ook voor dat je cv niet te lang is, maar maximaal twee pagina’s beslaat. Met een goede, opvallende lay-out en rustige accentkleuren maak je een professioneel callcenter medewerkers cv in je zoektocht naar een nieuwe baan.

Maak direct je eigen callcenter medewerkers cv!